18 Yaşında Nafaka Davası Açabilir miyim?

17 yaşındayım ve yakında 18 yaşına gireceğim. Annem ve babam ben doğmadan ayrılmış ve beni anneme bırakmışlar. Babamdan nafaka almam gerektiğini biliyordum fakat hiçbir zaman ödeme yapmamış. Ben bununla ilgili olarak dava açabilir miyim? Ayrıca, elinde nafaka ile ilgili belgeler de bulunuyor ve 18 yaşında olmam bu nafaka durumunu değiştirir mi? Yani 18 yaşına basmış olsam bile nafaka davası açabilir miyim? Ve son olarak, olası bir davada haklı çıkma olasılığım nedir?

Sorunuz için teşekkür ederim. Türk Hukuk sistemi içerisinde, çocuğun velayeti anne veya babaya verildiğinde, diğer ebeveynin maddi destek sağlaması genellikle mahkeme tarafından kararlaştırılan nafaka ile sağlanır. Bu durumda, babanızın size nafaka ödemesi gerektiği ve ödemediği anlaşılıyor.

Nafaka Davası Açma Hakkınız ve Yaşınız

Babanıza karşı nafaka talebinde bulunmak için yaşınızın 18 olması bir engel teşkil etmez. Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre, 18 yaşına kadar alınmayan geçmiş dönem nafakalar için dava açabilirsiniz. 18 yaşınızı doldurduğunuzda, eğer halen daha üniversite eğitimine devam ediyorsanız ve maddi destek ihtiyacınız devam ediyorsa, öğrenim hayatınızın sonuna kadar babanızdan nafaka talep etme hakkınız bulunmaktadır.

Dava Açma Süreci ve Haklı Çıkma Payınız

İlk olarak, babanızın nafaka ödeme zorunluluğu olup olmadığını anlamak için mahkeme kararınızı incelemeniz gerekiyor. Eğer mahkeme daha önce babanızın nafaka ödemesine karar vermişse ve babanız bu karara uymamışsa, alacaklarınızı talep etmek için dava açabilirsiniz.

Davanızı açarken şu belgeleri hazırlamanız gerekmektedir:

• Nafaka ödemesine karar veren mahkeme kararı
  • Babanızın ödemeleri yapmadığına dair kanıtlar (banka hesap özetleri vb.)
  • Kişisel kimlik belgeleriniz ve varsa diğer destekleyici belgeler

Alacağınızın miktarını ve talep ettiğiniz toplam süreyi mahkeme belirleyecektir. Babanızın ödeme yapmamasının kanıtlanması durumunda, mahkeme genellikle çocuğun menfaatini gözeterek karar verir ve bu durumda haklı çıkma olasılığınız oldukça yüksektir.

Eğer konu hakkında daha detaylı bilgiye ihtiyaç duyarsanız veya bu süreci bir avukatla yürütmek isterseniz, bir aile hukuku avukatıyla çalışmanızı öneririm. Aile hukuku konusunda uzman bir avukat, sürecin her aşamasında size doğru bilgi verecek ve en iyi şekilde temsil edecektir.

Umarım bu bilgiler size yardımcı olur. Başka sorularınız olursa benimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Haklarınızın korunması için adımlar atmada başarılar dilerim.