Kıdem Tazminatı Talep İşlemleri: Vefat Eden Kardeşimin Tazminatı Nasıl Alınır?

size-7 rounded border border-slate-200 Rümeysa S.

Kız kardeşim, 21 yıllık öğretmenlikten emekli olmadan vefat etti. Kalan 3 kardeşimiz arasında anlaşmazlık söz konusu. Şahsi olarak veraset çıkarıp, kız kardeşimin kıdem tazminatı için kendi payıma düşen kısmını kurumdan talep edebilir miyim? Bu süreci nasıl devam ettirmeliyim? Teşekkür ederim.

Öncelikle, kız kardeşinizin vefatı nedeniyle yaşadığınız kaybınız için başsağlığı diliyorum.
kıdem tazminatı, çalışanın işveren tarafından çalışma süresince kazandığı bir haktır ve vefat etmesi durumunda da bu hak kanuni mirasçılara devrolur.

Mirasçıların Belirlenmesi

Vefat eden kişinin mirasçıları, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre öncelikle eş, çocuklar ve varsa ana-baba gibi birinci derece yakınları arasından belirlenir. Kardeşler ise, bu birinci derecede mirasçılar yoksa mirasçılara dahil olurlar. Kız kardeşiniz eğer evli değilse ve çocukları yoksa, siz ve diğer kardeşler yasal mirasçı olarak kabul edilebilirsiniz.

Veraset İlamının Çıkarılması

Kız kardeşinizin tüm mal varlığı ve alacaklarının mirasçılara intikal edebilmesi için veraset ilamı çıkarılması gerekmektedir. Bunun için, yerel bir sulh hukuk mahkemesine başvurarak vefat eden kişinin tüm mirasçılarının listelendiği bir veraset ilamı talebinde bulunmalısınız.

Kıdem Tazminatının Talebi

Kıdem tazminatını talep edebilmek için, ilgili eğitim kurumuna ya da Milli Eğitim Bakanlığı'na, veraset ilamı ile birlikte başvurmanız gerekmektedir. Başvurunuzda, kıdem tazminatının kız kardeşiniz adına ödenmesini, daha sonrasında bu ödemenin veraset yoluyla size ve diğer mirasçılara aktarılmasını talep edebilirsiniz.

Sürecin İlerlemesi

• Veraset Ilamı Alın: Yerel sulh hukuk mahkemesine başvurarak vefat eden kişinin tüm mirasçılarını gösteren bir veraset ilamı talep edin.
  • Kuruma Başvuru Yapın: Kıdem tazminatı ödenmesi için ilgili eğitim kurumuna ya da Milli Eğitim Bakanlığının ilgili birimine, veraset ilamınızla birlikte başvuruda bulunun.
  • Miras Paylaşımı: Eğer tazminat ödemesi gerçekleşirse ve aranızdaki anlaşmazlık devam ederse, bir avukat aracılığıyla miras paylaşımı konusunda hukuki işlemlere başvurabilirsiniz.

Tüm bu süreçlerde bir avukattan destek almak, işlemlerin doğru ve hızlı bir şekilde yürütülmesine yardımcı olacaktır.

Herhangi bir hukuki destek ya da danışma ihtiyacınız olursa, bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Yardımcı olabilmek için buradayız. Yasal süreçle ilgili olarak size yardımcı olabilmemiz adına, daha fazla bilgi ve farklı konularda yardım almak için lütfen bizimle iletişime geçin.