Devlet Okulundaki İş Kazası Sonucu Nereye Dava Açılabilir?

Merhaba, Annem devlet okulunda İşkur vasıtasıyla çalışıyordu. Sözleşme süresi dolunca ayrıldı. Tatil döneminin bitimine yakın, kitap dağıtmak için okul tarafından günübirlik olarak işe çağrıldı. Çalıştığı okulda ve diğer ilçelerdeki okullarda kitap dağıtma görevi yapıyordu. Dağ bölgesinde kitap dağıttıktan sonra dönüşte, aracın frenleri tutmayınca trafik kazası geçirdiler. Annem, yaklaşık 7 gün yoğun bakımda kaldı. Ayağında yaklaşık 10-15 cm dikiş ve dizinde çivi tedavisi gibi müdahaleler yapıldı. Hastaneye helikopterle getirildi. Okul yönetimi ve milli eğitim müdürü olayın üstünü kapattı. Annem sigortasız çalıştırılmıştı ve sonrasındaki masrafları karşılamadılar. Yaklaşık 8 ay boyunca yatakta kaldı. Bu olay 30.08.2019 tarihinde gerçekleşti. Çeşitli raporlarımız mevcut. Bu durumda hangi kuruluşa dava açabiliriz? Ve olayın üzerinden geçen süre nedeniyle hala dava etme hakkımız var mı?

Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim. Anlattığınız duruma göre, annenizin geçirdiği iş kazası ve sonrasında yaşananlar, ciddi hak ihlallerini içermekte. Bu tür durumlar, iş hukuku ve sosyal güvenlik hukuku ile ilgili düzenlemeler çerçevesinde değerlendirilmelidir.

Detaylı İnceleme:

Annenizin geçirdiği iş kazası sonucu karşı karşıya olduğunuz sorunların çözüme kavuşması için alınabilecek bazı hukuki yollar bulunmaktadır.

1. İş Kazası ve Tazminat Hakkı

İşçi olarak çalıştığı süre zarfında meydana gelen kazanın bir iş kazası olarak değerlendirilmesi gerekiyor. İş kazası tanımına göre; işçinin işverenin yürüttüğü iş dolayısıyla uğradığı bedensel veya ruhsal zararlar iş kazası sonucu olarak görülmektedir. Anlatıldığına göre, anneniz işveren tarafından günübirlik olarak çağırılmış ve bir görev sırasında kaza geçirmiştir. Burada önemli olan, annenizin kazanın meydana geldiği sırada sigortasız bir şekilde çalıştırılmış olup olmadığının tespit edilmesi.

2. Sigorta Durumu ve İşverenin Sorumluluğu

Eğer anneniz sigortasız çalıştırılıyorsa, bu durum işverenin ciddi bir kusuru olarak görülür. İşverenin, işçiye zararı oluştuğu anda gerekli tüm tedbirleri alma ve zararı en aza indirme yükümlülüğü vardır. Sigortasız işçi çalıştıran işveren, meydana gelen zararlardan doğrudan sorumludur.

3.

2019 yılında meydana gelen bir olay için Türk hukuk sistemi içerisinde dava açma süresi hususu önemlidir. Genel olarak iş kazaları için dava açma süresi olayın yaşandığı tarihten itibaren iki yıldır ancak bazı durumlarda bu süre on yıla kadar çıkabilir. Burada önemli olan annenizin sağlık durumuna ilişkin raporların ve diğer kanıtların incelenmesidir. Bu nedenle, bir avukatla detaylı bir görüşme yaparak elinizdeki belgelerin ve zamanaşımı durumunun değerlendirilmesi önemlidir.

Yapılacaklar Listesi:

• Avukata Danışın: Anlatılan durum karmaşık ve ciddi bir durum olduğu için, bir iş ve sosyal güvenlik hukuku avukatıyla görüşmeniz gerekmektedir.
  • Belge ve Doküman Toplama: Kazaya dair tüm raporlar, hastane kayıtları, ifadeler ve varsa tanık beyanları önemli olacaktır.
  • Zamanaşımı Kontrolü: Kazanın üzerinden geçen süre ve o tarihteki sigorta kayıtları göz önünde bulundurularak bir değerlendirme yapılmalıdır.

Geçmişte yaşanan bu tür zor bir durum sonrasında en uygun çözüm yollarını bulmanız dileğiyle. Detaylı ve kişiye özel bir hukuki destek için en kısa sürede bir avukatla iletişime geçmenizi öneririm.

Sağlık ve hukuk alanında en iyisini dilerim.