Raporlu işçiye fesih bildirimi yapılması yasal mı?
Ameliyat oldum ve tarafıma 1 yıl ağır işte çalışamaz raporu verildi. İş yerim, bana uygun hafif bir iş bulunmadığını ve konunun arabuluculuk yoluyla çözüleceğini söyledi. Aradan 11 gün geçti; bu süreçte idari izinli olduğumu ve konunun hukuki sürece taşındığını belirttiler. Şimdi ise beni arayıp işe çağırıyorlar ve fesih bildirimi için gelmem gerektiğini söylüyorlar. Fesih bildirimi nedir? Bu bildirimi imzalamam haklarımı kaybetmeme neden olur mu?
Cevaplar
Merhaba. Evet, raporlu (veya sağlık nedeniyle çalışması kısıtlı) bir işçiye fesih bildirimi tebliğ edilmesi kural olarak mümkündür; rapor “fesih tebliğini” engellemez. Ancak burada önemli olan, fesih sebebinin hukuken geçerli/haklı olup olmadığı ve usule uygun tebliğ yapılıp yapılmadığıdır.
“Fesih bildirimi”, işverenin iş sözleşmesini sona erdirdiğini yazılı olarak bildirdiği belgedir ve fesih sebebinin “açık ve kesin” yazılması gerekir.
Sizin anlattığınız durumda “hafif iş bulunamadı” denilerek feshe gidilecekse, işveren genelde ya:
Sağlık nedeniyle derhal fesih için, hastalık/kaza gibi hallerde devamsızlığın, kıdeminize göre İşK m.17’deki bildirim sürelerini 6 hafta aşması şartı aranır. Bu eşik aşılmadan “rapor var” diye derhal fesih çoğu durumda hukuka aykırı olur. (11 gün bu şartı tek başına sağlamaz.)
“İmzalarsam hak kaybı olur mu?”
Belgenin ne olduğuna bağlı:
Görüşmeye giderseniz pratikte şunları yapın:
Belgenin başlığını kontrol edin: “fesih bildirimi” mi, “istifa/ikale/ibraname” mi?
İmza atmanız istenirse “Sadece tebellüğ: …/…/2026 tarihinde teslim aldım. İçeriğine katılmıyorum” şeklinde not düşmeden imzalamayın.
Bir nüsha isteyin; vermezlerse fotoğrafını çekin.
SGK “işten çıkış kodunu” e-Devlet’ten kontrol edin (kod, tazminat/işsizlik açısından kritiktir).
Fesih tebliğinden sonra işe iade düşünüyorsanız, 1 ay içinde arabulucuya başvuru süresi başlar.
İşyerinde toplam çalışan sayısı 30+ mı ve sizin kıdeminiz 6 ayı geçti mi? (İşe iade yolunun açık olup olmadığını netleştirir.)
Size imzalatılmak istenen belgenin adı/ilk cümlesi ne? (Fesih mi, ikale mi, ibraname mi?)
Geçmiş olsun. Anlattığınız durumda işverenin sizi “fesih bildirimi” için çağırması, iş sözleşmesini sona erdirmek istediğini gösterir. Ancak raporlu bir işçiye fesih yapılması her durumda otomatik olarak hukuka uygun kabul edilmez. Özellikle uzun süreli sağlık raporlarında, işçinin mevcut işte çalışıp çalışamayacağı, başka bir pozisyonda değerlendirilme imkânı ve fesih sebebinin niteliği önem taşır. Bu nedenle sürecin dikkatli yürütülmesi gerekir. Konuyla ilgili detaylı destek için Yalova İş Hukuku Avukatı desteği almak faydalı olabilir.
Fesih bildirimi nedir?
Fesih bildirimi, işverenin iş sözleşmesini sona erdirdiğini yazılı olarak size bildirmesidir. Bu belgede genellikle:
yer alır.
İşveren sizden çoğu zaman bu belgeyi “tebliğ aldım” şeklinde imzalamanızı ister. Burada önemli nokta şudur:
Bir belgeyi imzalamanız her zaman hak kaybı anlamına gelmez. Ancak imzaladığınız metnin içeriği çok önemlidir.
İmzalamadan önce dikkat edilmesi gerekenler
Eğer belgede şu tür ifadeler varsa dikkatli olun:
Bu tür ifadeler ileride dava açarken sorun yaratabilir. Özellikle istifa etmiş gibi gösterilmemeniz çok önemlidir.
Bu nedenle belgeyi hemen imzalamak zorunda değilsiniz. İmza atacaksanız mümkünse şu şekilde şerh düşebilirsiniz:
“Sadece tebliğ aldım, içeriğini kabul etmiyorum.”
Bu tarz bir not, ileride hak kaybı riskini azaltabilir. Özellikle işverenin sizi “arabuluculuk olacak” diyerek bekletip sonra feshe yönelmesi hukuki değerlendirme gerektirir.
Raporlu işçi işten çıkarılabilir mi?
Evet, bazı durumlarda mümkündür; ancak belirli şartlara bağlıdır.
4857 sayılı İş Kanunu’na göre işveren, sağlık nedeniyle işçinin çalışamama süresi belirli sınırları aşarsa fesih hakkı kullanabilir. Ancak burada:
önem taşır.
Sizde ayrıca “1 yıl ağır işte çalışamaz” raporu bulunduğunu belirtmişsiniz. Bu durum:
Bu nedenle işverenin “hafif iş yok” savunmasının gerçekten geçerli olup olmadığı incelenebilir.
Arabuluculuk neden gündeme gelir?
İşveren büyük ihtimalle olası:
risklerini değerlendiriyor olabilir.
Türkiye’de işçi alacakları ve işe iade davalarında arabuluculuk dava öncesi zorunlu aşamadır. Bu yüzden sizi önce uzlaşmaya yönlendirmiş olmaları muhtemeldir.
Şu aşamada ne yapmanız mantıklı olur?
Özellikle sağlık nedeniyle yapılan fesihlerde usul hataları çok sık görülür. Bu nedenle süreci bir Yalova Avukatı veya Yalova İşçi Avukatı ile değerlendirmeniz hak kaybı yaşamamanız açısından önemlidir.
Geçmiş olsun. Anlattığınız durumda işverenin sizi “fesih bildirimi” için çağırması, iş sözleşmesini sona erdirmek istediğini gösterir. Ancak raporlu bir işçiye fesih yapılması her durumda otomatik olarak hukuka uygun kabul edilmez. Özellikle uzun süreli sağlık raporlarında, işçinin mevcut işte çalışıp çalışamayacağı, başka bir pozisyonda değerlendirilme imkânı ve fesih sebebinin niteliği önem taşır. Bu nedenle sürecin dikkatli yürütülmesi gerekir. Konuyla ilgili detaylı destek için Yalova İş Hukuku Avukatı desteği almak faydalı olabilir.
Fesih bildirimi nedir?
Fesih bildirimi, işverenin iş sözleşmesini sona erdirdiğini yazılı olarak size bildirmesidir. Bu belgede genellikle:
yer alır.
İşveren sizden çoğu zaman bu belgeyi “tebliğ aldım” şeklinde imzalamanızı ister. Burada önemli nokta şudur:
Bir belgeyi imzalamanız her zaman hak kaybı anlamına gelmez. Ancak imzaladığınız metnin içeriği çok önemlidir.
İmzalamadan önce dikkat edilmesi gerekenler
Eğer belgede şu tür ifadeler varsa dikkatli olun:
Bu tür ifadeler ileride dava açarken sorun yaratabilir. Özellikle istifa etmiş gibi gösterilmemeniz çok önemlidir.
Bu nedenle belgeyi hemen imzalamak zorunda değilsiniz. İmza atacaksanız mümkünse şu şekilde şerh düşebilirsiniz:
“Sadece tebliğ aldım, içeriğini kabul etmiyorum.”
Bu tarz bir not, ileride hak kaybı riskini azaltabilir. Özellikle işverenin sizi “arabuluculuk olacak” diyerek bekletip sonra feshe yönelmesi hukuki değerlendirme gerektirir.
Raporlu işçi işten çıkarılabilir mi?
Evet, bazı durumlarda mümkündür; ancak belirli şartlara bağlıdır.
4857 sayılı İş Kanunu’na göre işveren, sağlık nedeniyle işçinin çalışamama süresi belirli sınırları aşarsa fesih hakkı kullanabilir. Ancak burada:
önem taşır.
Sizde ayrıca “1 yıl ağır işte çalışamaz” raporu bulunduğunu belirtmişsiniz. Bu durum:
Bu nedenle işverenin “hafif iş yok” savunmasının gerçekten geçerli olup olmadığı incelenebilir.
Arabuluculuk neden gündeme gelir?
İşveren büyük ihtimalle olası:
risklerini değerlendiriyor olabilir.
Türkiye’de işçi alacakları ve işe iade davalarında arabuluculuk dava öncesi zorunlu aşamadır. Bu yüzden sizi önce uzlaşmaya yönlendirmiş olmaları muhtemeldir.
Şu aşamada ne yapmanız mantıklı olur?
Özellikle sağlık nedeniyle yapılan fesihlerde usul hataları çok sık görülür. Bu nedenle süreci bir Yalova Avukatı veya Yalova İşçi Avukatı ile değerlendirmeniz hak kaybı yaşamamanız açısından önemlidir. Ofisimiz Sözbilici hukuk bürosu ile iletişime geçebilirsiniz
Geçmiş olsun. Anlattığınız durumda işverenin sizi “fesih bildirimi” için çağırması, iş sözleşmesini sona erdirmek istediğini gösterir. Ancak raporlu bir işçiye fesih yapılması her durumda otomatik olarak hukuka uygun kabul edilmez. Özellikle uzun süreli sağlık raporlarında, işçinin mevcut işte çalışıp çalışamayacağı, başka bir pozisyonda değerlendirilme imkânı ve fesih sebebinin niteliği önem taşır. Bu nedenle sürecin dikkatli yürütülmesi gerekir. Konuyla ilgili detaylı destek için Yalova İş Hukuku Avukatı desteği almak faydalı olabilir.
Fesih bildirimi nedir?
Fesih bildirimi, işverenin iş sözleşmesini sona erdirdiğini yazılı olarak size bildirmesidir. Bu belgede genellikle:
yer alır.
İşveren sizden çoğu zaman bu belgeyi “tebliğ aldım” şeklinde imzalamanızı ister. Burada önemli nokta şudur:
Bir belgeyi imzalamanız her zaman hak kaybı anlamına gelmez. Ancak imzaladığınız metnin içeriği çok önemlidir.
İmzalamadan önce dikkat edilmesi gerekenler
Eğer belgede şu tür ifadeler varsa dikkatli olun:
Bu tür ifadeler ileride dava açarken sorun yaratabilir. Özellikle istifa etmiş gibi gösterilmemeniz çok önemlidir.
Bu nedenle belgeyi hemen imzalamak zorunda değilsiniz. İmza atacaksanız mümkünse şu şekilde şerh düşebilirsiniz:
“Sadece tebliğ aldım, içeriğini kabul etmiyorum.”
Bu tarz bir not, ileride hak kaybı riskini azaltabilir. Özellikle işverenin sizi “arabuluculuk olacak” diyerek bekletip sonra feshe yönelmesi hukuki değerlendirme gerektirir.
Raporlu işçi işten çıkarılabilir mi?
Evet, bazı durumlarda mümkündür; ancak belirli şartlara bağlıdır.
4857 sayılı İş Kanunu’na göre işveren, sağlık nedeniyle işçinin çalışamama süresi belirli sınırları aşarsa fesih hakkı kullanabilir. Ancak burada:
önem taşır.
Sizde ayrıca “1 yıl ağır işte çalışamaz” raporu bulunduğunu belirtmişsiniz. Bu durum:
Bu nedenle işverenin “hafif iş yok” savunmasının gerçekten geçerli olup olmadığı incelenebilir.
Arabuluculuk neden gündeme gelir?
İşveren büyük ihtimalle olası:
risklerini değerlendiriyor olabilir.
Türkiye’de işçi alacakları ve işe iade davalarında arabuluculuk dava öncesi zorunlu aşamadır. Bu yüzden sizi önce uzlaşmaya yönlendirmiş olmaları muhtemeldir.
Şu aşamada ne yapmanız mantıklı olur?
Özellikle sağlık nedeniyle yapılan fesihlerde usul hataları çok sık görülür. Bu nedenle süreci bir Yalova Avukatı veya Yalova İşçi Avukatı ile değerlendirmeniz hak kaybı yaşamamanız açısından önemlidir. Ofisimiz Sözbilici hukuk bürosu ile iletişime geçebilirsiniz
Geçmiş olsun. Anlattığınız durumda işverenin sizi “fesih bildirimi” için çağırması, iş sözleşmesini sona erdirmek istediğini gösterir. Ancak raporlu bir işçiye fesih yapılması her durumda otomatik olarak hukuka uygun kabul edilmez. Özellikle uzun süreli sağlık raporlarında, işçinin mevcut işte çalışıp çalışamayacağı, başka bir pozisyonda değerlendirilme imkânı ve fesih sebebinin niteliği önem taşır. Bu nedenle sürecin dikkatli yürütülmesi gerekir. Konuyla ilgili detaylı destek için Yalova İş Hukuku Avukatı desteği almak faydalı olabilir.
Fesih bildirimi nedir?
Fesih bildirimi, işverenin iş sözleşmesini sona erdirdiğini yazılı olarak size bildirmesidir. Bu belgede genellikle:
yer alır.
İşveren sizden çoğu zaman bu belgeyi “tebliğ aldım” şeklinde imzalamanızı ister. Burada önemli nokta şudur:
Bir belgeyi imzalamanız her zaman hak kaybı anlamına gelmez. Ancak imzaladığınız metnin içeriği çok önemlidir.
İmzalamadan önce dikkat edilmesi gerekenler
Eğer belgede şu tür ifadeler varsa dikkatli olun:
Bu tür ifadeler ileride dava açarken sorun yaratabilir. Özellikle istifa etmiş gibi gösterilmemeniz çok önemlidir.
Bu nedenle belgeyi hemen imzalamak zorunda değilsiniz. İmza atacaksanız mümkünse şu şekilde şerh düşebilirsiniz:
“Sadece tebliğ aldım, içeriğini kabul etmiyorum.”
Bu tarz bir not, ileride hak kaybı riskini azaltabilir. Özellikle işverenin sizi “arabuluculuk olacak” diyerek bekletip sonra feshe yönelmesi hukuki değerlendirme gerektirir.
Raporlu işçi işten çıkarılabilir mi?
Evet, bazı durumlarda mümkündür; ancak belirli şartlara bağlıdır.
4857 sayılı İş Kanunu’na göre işveren, sağlık nedeniyle işçinin çalışamama süresi belirli sınırları aşarsa fesih hakkı kullanabilir. Ancak burada:
önem taşır.
Sizde ayrıca “1 yıl ağır işte çalışamaz” raporu bulunduğunu belirtmişsiniz. Bu durum:
Bu nedenle işverenin “hafif iş yok” savunmasının gerçekten geçerli olup olmadığı incelenebilir.
Arabuluculuk neden gündeme gelir?
İşveren büyük ihtimalle olası:
risklerini değerlendiriyor olabilir.
Türkiye’de işçi alacakları ve işe iade davalarında arabuluculuk dava öncesi zorunlu aşamadır. Bu yüzden sizi önce uzlaşmaya yönlendirmiş olmaları muhtemeldir.
Şu aşamada ne yapmanız mantıklı olur?
Özellikle sağlık nedeniyle yapılan fesihlerde usul hataları çok sık görülür. Bu nedenle süreci bir Yalova Avukatı veya Yalova İşçi Avukatı ile değerlendirmeniz hak kaybı yaşamamanız açısından önemlidir. Ofisimiz Sözbilici hukuk bürosu ile iletişime geçebilirsiniz